استفاده از ظرفیت ها و داشته های محلی در توسعه و رشد مناطق،در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۶ است. برنامه ای که به گفته «تورج فرهادی»، شهردار منطقه، امسال منجر به ایجاد و توسعه پهنه هنری در قلب پایتخت می شود.

کافه گالری

همهشری آنلاین- زینب زینال زاده: محله ها دارای ظرفیت ها، پتانسیل ها و داشته هایی هستند که مدیریت شهری می تواند با استفاده از آنها و البته جلب مشارکت شهروندان، زمینه توسعه و رشد و شکوفایی بیشتر منطقه را فراهم کند.«پهنه رودکی»، نمونه ملموسی است که می توان در این باره از آن نام برد. پهنه ای که در محدوده منطقه ۱۱ و حواشی بوستان «دانشجو» در حال ساخت است تا با تجمیع هنرمندان نمایش و موسیقی، زمینه ارتباط بیشتر مردم با هنرمندان و رشد بیش از بیش هنرمندان عرصه های مختلف هنری را فراهم کند.

امسال در منطقه ۶ توسعه پهنه هنری محقق می شود با اتصال ظرفیت های فرهنگی، زمینه برای رشد «کافه گالری» ها فراهم می شود.تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ با رسانه ای کردن این خبر گفت: «این پهنه در بخش شرقی منطقه که کافه گالری های فراوانی وجود دارد، ایجاد می شود و از شمال به خیابان بهشتی، از جنوب به خیابان کریمخان زند، از غرب به خیابان قائم‌مقام و از شرق به خیابان میرزای شیرازی ختم می شود.»

به گفته او پهنه هنری یک پروژه ملی است: «با انجام این پروژه، گالری های مختلف ایجاد و زمینه برای فعالیت گروه های مختلف هنری فراهم می شود و با دربرگیری موضوع های فرهنگی و اجتماعی، می تواند محرک توسعه هنری در تهران و کشور باشد.»

ایجاد «گذر کتابفروشی» در خیابان کریمخان زند و «گذر موسیقی» در خیابان لارستان، پروژه های دیگری هستند که امسال از سوی مدیریت شهری منطقه ۶ اجرا می شوند.

کد خبر 496525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha